داستانهای کوتاه

داستان کوتاه ، DASTAN KOTAH . dastan kotah . dastane kotah . داستان کوتاه درمورد والدین . dastanhaye kotah . غصه های کوتاه فردوسی . dastan tarikhi . داستان درمورد محبت مادر . dastan kootah . داستان های کوتاه تاریخی . 16,432,352

داستانهای کوتاه

داستان کوتاه ، DASTAN KOTAH . dastan kotah . dastane kotah . داستان کوتاه درمورد والدین . dastanhaye kotah . غصه های کوتاه فردوسی . dastan tarikhi . داستان درمورد محبت مادر . dastan kootah . داستان های کوتاه تاریخی . 16,432,352

داستان کوتاه : آرایشگر

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت. آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد. مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟ آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟ نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد. مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند. آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود. مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند. آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم. مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد. آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند. مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند. برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.!

نظرات 62 + ارسال نظر

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت. آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد. مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟ آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟ نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد. مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند. آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود. مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند. آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم. مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد. آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند. مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند. برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.!

امین 1390,08,28 ساعت 01:17 ق.ظ

nice

سمانه 1390,08,30 ساعت 09:33 ق.ظ

عالی بود


من از ایران متنفرم
من از مادها و هخامنشیان متنفرم
من از اشکانیان و ساسانیان متنفرم
من از فردوسی و ارد بزرگ متنفرم
من از کوروش و داریوش و خشایارشاه متنفرم
من از مهرداد اول تا آخر و از شاپور اول تا آخر متنفرم
من از تهران و مشهد و تبریز و اصفهان و شیراز متنفرم
من از اردیست ها و میهن پرستان ایران متنفرم
من از همه فارس زبانان متنفرم

بروید گم بشوید سگ های فارس
زنده باد دبی که آرزوتونه بیایید به پابوس ما

نادیا 1390,09,03 ساعت 04:15 ب.ظ http://sangesabor71

حرف نداشت

بیژن 1390,09,04 ساعت 02:50 ق.ظ

عماد جان سلام شما یک بیمار روحی روانی هستی لطفا در اسرع وقت خودتو به پزشک معرفی کن .

[ بدون نام ] 1390,09,04 ساعت 12:44 ب.ظ

بیژن جان این حرف تو یعنی دیکتاتوری افکاری چرا ؟برود به پزشک او نیز دنیا را اونطوری که شما می بینید نمی بیند برا همین باید دکتر برود؟بیایید ازاد باشیم از بعد تفکر چرا محدود به دیدو نظر خود برداشت مکنید بگذار او نیز همان گونه نگاه کند ما اگر خوب باشیم مشکل نیست او نیز خوب می شود

زهرا 1390,09,05 ساعت 09:55 ب.ظ

عماد جان میدونستی یه آشغال کثیف روانی هستی!!؟؟ آدم بمیره اما مثه تو یه عرب روانی نباشهالان که دارم فک میکنم میبینم نفهمی و کثیفی تو عربا بیداد میکنه!!!!!!!!1گه واسه بیماریت پزشک خوب خواستی من سراغ دارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عالیه 1390,09,07 ساعت 03:13 ب.ظ

زنده باد ایران
زنده باد ایران
زنده باد ایران
دوستت دارم ایران من
وطن من
جاودانه باد
آزاد باد
سرفراز باد
ایران من

مریم 1390,09,07 ساعت 11:16 ب.ظ

عرب هرکه باشد به من دشمن است
کژ اندیش وبدخوی واهریمن است
ما هم از عرب های سوسمار خور متنفریم عماد عرب مارمولک خور

محمدرضا 1390,09,08 ساعت 07:24 ب.ظ

اخه عماد ملخ خور گه اضافه نخور ملختو بخور

مدیر وبلاگ 1390,09,08 ساعت 09:31 ب.ظ


شیرین جان ببخش نتونستم پیامت رو تایید کنم خودت که می دونی شرایط چه جوریه !

بازم ممنونم از پیامت

نرگس 1390,09,09 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.rhabibi20.blogfa.com

از داستان زیبات ممنونم با ایا داستان میتونم به شاگردام بگم که خدایی هست
از بچه هایی کا جواب عمادو دادن ممنون

مسلم 1390,09,09 ساعت 11:04 ق.ظ

بیژن زهرا عالیه مریم محمدرضا از همتون ممنونم به خاطر این میهن دوستیتان همیشه سرفراز باشیدسرفراز باد
ایران من
ایران مممممممممممممممممممممممممممممن

ایرانی 1390,09,09 ساعت 04:35 ب.ظ

خاک بر سر مدیریت وبلاگ که چرندیات عماد رو پخش می کنه من که فکر میکنم اون اصلا وجود خارجی نداره مگه نه

یلدا 1390,09,11 ساعت 04:24 ب.ظ

hamishe sar faraz bashi irane man emad man 12 sale ke dubai zendegi mikonam vali hanoz ye vajab az khake irano ba hameye dubai avaz nemikonam doooooooooooooooooooooooooooset daraaaaaaaaaaaaam iraaaaaaaaaaaaaane bozorggg

لیلی 1390,09,11 ساعت 09:15 ب.ظ

شما عربا پست وخیانت کار زمانیت به پیامبر خود هم خیانت کردید

الی 1390,09,13 ساعت 01:36 ب.ظ

برات متاسفم عماد که با وجود این همه تنفر رفتی زبان فارسی یاد گرفتی...!!!!!!!
اگه در حد ایرانی ها بودی نیازی به راهبر و پیامبر نداشتی طفلک کوچولو...

محمد 1390,09,13 ساعت 07:04 ب.ظ

ایران عاشقم

سیروس 1390,09,14 ساعت 01:30 ب.ظ

عرب در بیابان ملخ می خورد سگ اصفهان آب یخ می خورد
سرفراز باد ایرن من

پسر لر 1390,09,14 ساعت 08:58 ب.ظ

زمانی که شما اعراب سنگ را میپرستیدید ما لر ها با سنگ کونمان را پاک میکردیم...

علی ش 1390,09,16 ساعت 02:58 ب.ظ

علی ش 1390,09,16 ساعت 03:05 ب.ظ

salam jamian.manam ba nazare yalda khanum movafegham.harja k bashim irano dus darim chon vatane mast.unja b donya umadim hala age y arabe bugandu biad bara ma bad bege........

فرشته 1390,09,16 ساعت 08:31 ب.ظ

جالب بود.

زنده باد ایران.تموم دنیا رو با یه وجب خاکش عوض نمیکنم

باران 1390,09,17 ساعت 02:44 ب.ظ

کثافت عرب

سارا 1390,09,19 ساعت 11:20 ق.ظ

اگه واقعا به زبان فارسی و فارسی زبانان علاقه ندارید پس چرا به زبان زیبای فارسی پیام مینویسید.

عرب کش 1390,09,20 ساعت 11:47 ق.ظ

عماد جان احتمالا شما از مادری روس یا تایلندی که تو عمارات کار میکنه و بابایی مثل ما ایرونیا که میان پیش مامانت تو دبی تا امثال تورو پس بندازن به دنیا اومدی
سر یه موشک ایران و به طرف امارات و دبی بگیرن که جای قبله تون عوض میشه جای مکه رو به تهرون نماز میخونین
پس آروم بشین تو دبی جونت تا ما بیاییم به مامان جونت سر بزنیم و یه عماد کوچولو ی دیگه بزاریم کنارت

عسل 1390,09,21 ساعت 03:07 ق.ظ

!!!very nice short storyببخشیداقای عرب عمارتی ! شما دیگه حق ندارید به زبان ایرانی صحبت کنید عربی صحبت کنید همه بدونن شما از ما نیستید هم ابروی ایران حفظ میشه.هم به ما بی احترامی نمیشه ( روی سخنم با خود شماست)

عسل 1390,09,21 ساعت 02:57 ب.ظ http://WWW.AFSHIN660.COM

نظرمنم همینه که فکر میکنم ایشون میخواسته جلب توجه کنه وتا الانم موفق شده وبه هدفش رسیده بهترین کار اینه که بهش بی توجهی کنیدو جواب ندید وفقط جوابه هم نوعانه خودتونو بدید بااین کارا فقط اونو خوشحال میکنید ایشون حتی ارزشه جواب دادن رو هم نداره

علی 1390,09,22 ساعت 03:50 ب.ظ

عماد............اشغال

حمید 1390,09,23 ساعت 02:58 ب.ظ

من عادت ندارم فارسی تایپ کنم اما بخاطر ایران با فونت فریاد تایپ میکنم. همه اسمهایی که اون عرب(خدا عربهارو زده و پست بودنشون در تاریخ ثابت شده) گفت به انضمام میلیونها اسم دیگه از مفاخر ایران و جهان و منظومه شمسی و خلقتند اما سگ و سوسمارو ملخ و... شمارو یاد چی میندازه؟ ایرانی بودن افتخاریست که به هر کسی نمیدهند

دنیا 1390,09,27 ساعت 01:00 ب.ظ http://www.google.com

عماد میدونستی خیلی دیوووووووونه ای در اسرع وقت خودتو به دکتر معرفی کن بی غیرت جوری حرف میزنی انگار تو لاس وگاسی میدونی از همه فرهنگا تعریف شنیدم ولی تایادمه ازعربا چیز خوبی نشنیدم اشکال نداره ایرانیا میگن هرملی زشت تره بازیش بیشتره
ایران دوست داریم خیلی مونده تا یه عرب جرات کنه درمورد تو حتی نظر بده عرب جون خودتوکنترل کن داری از حسادت میترکی

اف 1390,09,28 ساعت 11:14 ق.ظ

رضا 1390,09,30 ساعت 09:44 ق.ظ

سلام.
عماد، حرف بی ربطی نزده.بچه هایی که ادعا می کنن یه وجب خاک ایران رو به تمام دنیا نمیدن اگه برا یکی از اونها موقعیتش جور بشه که بتونن برن آمریکا زندگی کنند و هر وقتی خواستن بتونن بیان ایران اونموقع هم همین ادعا رو میکنن؟!! حالا اگه توی امریکا بهترین آزادیها رو همراه با درآمد فراوان و خونه های ویلایی قشنگ و شیک و شهرتی مثل شهرت خواننده های معروف آمریکایی داشته باشن چی؟..
همتون میدونید که آمار مهاجرت ها به کشورهای خارجی بیداد میکنه.مگه خاک ایران رو دوست ندارید پس به کجا چنین شتابان بچه های ایرونی؟...
(امیدوارم ادعاتون با عملتون یکی باشه)
اگه ملاک وطن دوستی و وطن پرستی باشه آلمانیای قدیم برا وطنشون همه کار میکردن،روسها و ژاپنی ها خیلی وطن پرستن،اصلا وطن پرست تر از مردم کره ی شمالی پیدا نمیکنی.
تا حالا یه مشت خاک تو دستتون گرفتید؟
تا حالا به دونه های ریز خاک دقت کردید؟
ذره ذره ی اون خاک مال هر جای دنیا که باشه یه کسی اونو ساخته...
من عاشق اونم
هر جا که بیشتر بوی اونو بده اون خاک ارزش بیشتری داره، حالا تو ایران باشه یا یه کشور عربی یا ...
اون آدمایی به این خاک ارزش میدن که این خاک برا اونا خلق شده.
تو این دنیایی که ما داریم زندگی میکنیم یه کسی هست که آسمونا و زمین و ستاره ها و ... این سفره ی قشنگی که خدا پهن کرده و ایرانی و عرب و آمریکایی و آدمیزاد و غیر آدمیزاد و ... همه و همه سر این سفره ی قشنگ می خورن و می چرن و خیلیاشون نمیدونن که اصلا خداییم هست،یه کسی هست که خدا این سفره رو برا اون پهن کرده.
ما همه دعوتیم سر سفره ای که برا اون پهن شده.

حرف من اینه که ملاک خاک جایی نیست.
هر جایی که اون آدم باشه خاک زیر پاهاش ، خاک وطن منه..........
ا
(ین اون چیزیه که من از کودکی از پدرم یاد گرفتم)
(عماد اگه یه شخصیت حقیقی باشه که اصلا نیازی نیست جوابی بهش بدیم چون بی ادبی کرده و جواب بی ادبی خاموشیه. ولی اگه یه شخصیت مجازی باشه سوژه ی خوبیه تا بجه های ایرونی خودشون رو محک بزنن)
urfriend19882008@yahoo.com

[ بدون نام ] 1390,10,02 ساعت 11:34 ب.ظ

برو بابا حال دارید این چرندیاتو ول کنید

[ بدون نام ] 1390,10,03 ساعت 07:30 ب.ظ

زنده باد فقط ایران عربها باید بیاننوکری ما ایرانیا تازه اونم اگه قبول کنیم دادا

علی 1390,10,05 ساعت 05:33 ب.ظ

دوستان عماد بیماره ایشان نمیدونه که دبی روزی قسمتی از خاک ایران بوده و در زمان حکومت شاهان از دست ایران رفت . قطعا اگر بجای شاه ولایت فقیه حاکم در ایران بود این قطعه که نه تمام ایران با وسعت قبلی کماکان در اختیار ایران بود . شاهدش هشت سال دفاع مقدسه که با ظرفیت تمام دنیا به ایران حمله شد و نتونستند یه میلی متر از خاک ایران را بگیرند و آن در حالی بود که کشور توسط ولایت فقیه اداره میشد نه یک شاه . ولی تاریخ 2500 ساله ایران گواه است وقتی که کشور توسط شاهان اداره میشده هر ننه قمری به ایران حمله کرده بخشی از خاک ایران غصب شده و فقط وفقط در هشت سال دفاع مقدس است که با وجود طولانیترین جنگ و به پتانسیل کل جهان به ایران حمله شده ولی مرزهای ایران تغییر نکرد . چه خوش گفت امام فقید مان که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند

fari...kopol 1390,10,09 ساعت 12:33 ق.ظ

به نظر من حرف ارایشگر درسته اصلا خدای وجود ندارد

[ بدون نام ] 1390,10,09 ساعت 12:50 ق.ظ

فعلا عربهای دبی تمام جهان را در خدمت گرفته اند وایرانیها دارند به خاطر پول نوکری آنها را می کنند اگر خیلی زرنگ هستید کشورتان را مثل آنها بسازید آقایان پر ادعای بی لیاقت.

احمد 1390,10,12 ساعت 02:12 ب.ظ

عرب پا برهنه پیغمبرت فرموده من از عربم ولی عرب از من نیست حتی پیغمبر ص شماهارا قبول نداره از اسمت معلومه که ایرانی نیستی حق دارید زیرا جای نقره داغی ایرانیان هنوز پیشانی عربها هست میدانی چرا امامان معصوم وحتی کعبه درمیان عربها قرار گرفت بخاطر اینکه همواره ما ایرانیان به آن سرزمین بیاییم وراه رسم زنگی به شماها یاد بدهیم چون میدانی که پینیکیو یه چوب بیشتر نبود آدم شد ولی عربها هنوز آدم نشده اند ه اند به قول دوستمان زمانی ما ایرانیان صاحب کاخ کوروش بودیم شماها دربیابانهای عرب به دنبال شکار موش بودید بیچاره بدبخت غرب زده هوس راناگر توانستی دو نسب پدری خودت را نام بردی مردی چون ایرانیان هرکدام دارای هویت تاریخی هستند میدانند کی بودند واز کجا آمده اند ماهیان شهر شما از کوسه ها وحشی ترند

هانیه. 1390,10,18 ساعت 01:08 ق.ظ http://unknowns-of-sampad.blogfa.com

آقای عماد که میگی که انقد از ایران و تاریخ ایران متنفری....... پس چطوری تمام تاریخشو حفظی و همه چیو راجبش اینقد با اطمینان میگی........... برو بمیر.... ما ایرانیا اگه نبودیم معلوم نبود عربا اصلا الن مسل شون منقرض شده بود یا نه......... فقط چون عربای بد صفت اومدن به ایران حمله کردن و تمام فرهنگ و شکوهشو به تاراج بردن و با ثروت ایران بود که تونستن خودشونو بالا بکشن...حالا واسه ما اومدن حرف گنده تر از دهنشون میزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جمع کن بابا ..... دیگه همه میدونن ایران کجا و بعد عربای مارمولک خور کجا..... هی آقای عماد شما که اینقد ادعا داری بهتره بری یکم کتاب تاریخو بگیری دستت بخونی...ببین که با درایت ترین وزیران و حاکمان اسلام (( ایرانی ها )) بودند و اگه وزیران و دانشمندان ایرانی نبودند پادشاهان عرب هیچ غلطی نمی تونستند بکنند...... پس دهنتو ببند و برو بمیر .

سولماز 1390,10,19 ساعت 10:42 ق.ظ

خوبه از ایران متنفری به سایتش سر میزنی اگه متنفر نبودی چی کار می کردی ؟

memol 1390,10,21 ساعت 06:28 ب.ظ

من با رضا موافقم
و
احساس می کنم این حرفا چیزی جز جلب توجه نیست!!!!!!

[ بدون نام ] 1391,01,26 ساعت 02:40 ب.ظ

کافیه ۱ دقیقه نفس نکشی اون موقع میفهمی که خدایی هست اونم خدای مهربونی که اجازه میده اینقدر ناسپاسی کنین. خدایا هممونم ببخش

وحید 1391,02,20 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام به همه تعصب زیاد خوب نیست ولی روی عرب جماعت رو کم کردن حال میده اخه عماد منم اومدم دبی رفتی دبی فکر میکنی رفتی کجا ؟؟؟؟اسپانیا رفتی ایتالیا رفتی امریکا رفیت؟؟؟؟نه نرفتی پس خفه شو من رفتم
درسته پیشرفتشون بیشتره امکاناتشون بیشتره ازادی بیشتره اما تو ایرانی هستی حق نداری به وطنت بی احترامی کنی نیسشو


با معذرت از همه بای

Ashkan 1391,03,03 ساعت 06:11 ب.ظ

Salam bache ha, babat javabetoon be oon emad sagtoole kheili mamnoon ,man ham mikonam ye javabetoon dadndoonShekan beheshBedam : akhe sagtoole shoma Arabia boodid ke Emmam hosseino be koshtan dadid baadesh ham fekr mikonam araba Adam hatstand ,na nistan oon marmoolak Khora ashghal va khiki

سمیرا 1391,03,09 ساعت 03:50 ب.ظ

آقارضاخیلی مردی خوشم اومدحالشوگرفتی.
قربون خدابرم که به اون آقای آرایشگرهمه چیزداده تادیگه سراغی ازش نگیره چون خداکسی رو که خیلی دوست داره زیادامتحانش میکنه.www.samira_kazemi@yahoo.com

سمیرا 1391,03,09 ساعت 03:51 ب.ظ

آقارضاخیلی مردی خوشم اومدحالشوگرفتی.
قربون خدابرم که به اون آقای آرایشگرهمه چیزداده تادیگه سراغی ازش نگیره چون خداکسی رو که خیلی دوست داره زیادامتحانش میکنه.www.samira_kazemi@yahoo.com

حدیث مهربون 1391,04,13 ساعت 09:25 ق.ظ

بسیار عالی

ناشناس 1391,06,31 ساعت 04:50 ب.ظ

من حق رو به عماد میدم حتما چیزی دیده که اینقد عصبانیه
این شماها هستید که باید خودتون رو به یه روانشناس نشون بدین چون عقده ای هستین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد